ProCare zabraňuje pacientovi odstúpiť od spotrebiteľskej zmluvy uzavretej v tiesni

Autor: Filip Pastorek | 26.3.2017 o 0:12 | (upravené 26.3.2017 o 0:55) Karma článku: 4,69 | Prečítané:  1406x

Spoločnosť ProSanus, a. s. v tiesni zneužila a donútila pacienta agresívnou obchodnou praktikou pod hrozbou neposkytnutia zdravotnej starostlivosti* uzavrieť spotrebiteľskú zmluvu s jej matkou – ProCare, a. s.

Ešte pred nútenou úhradou nezákonných poplatkov som písomnou formou vyjadroval svoj kategorický nesúhlas s ich úhradou, avšak odmietli ma ošetriť. Pozrime si však najskôr šokujúce zábery skrytej kamery TV Markíza odkrývajúce desivú pravdu vyberania poplatkov polikliník siete ProCare:

http://www.tvnoviny.sk/domace/1844520_dostane-sa-pacient-k-lekarovi-naozaj-bezplatne-skryta-kamera-v-nitre-ukazuje-opak

http://www.tvnoviny.sk/domace/1819816_procare-tvrdi-ze-poplatky-uz-nevybera-skrytou-kamerou-sme-zistili-opak

http://www.tvnoviny.sk/domace/1807660_liecit-by-mali-bezplatne-realita-je-ina-procare-hrozi-pokuta

http://www.tvnoviny.sk/domace/1804194_ludia-sa-stazuju-ze-musia-platit-u-lekara.-skumali-sme-ako-to-realne-funguje

Ďalšie medializácie pokutovaných poplatkov polikliniky ProCare:

http://domov.sme.sk/c/20096315/poliklinika-zo-siete-procare-dostala-dvojtisicovu-pokutu.html

http://domov.sme.sk/c/7803333/preveruju-polikliniky-procare-nepaci-sa-vyberanie-poplatkov.html

*V zmysle ustanovenia § 9, písmeno b) zákona č. 250/2007 Z. z. zákona o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov sa považuje za agresívnu obchodnú praktiku použitie hrozby alebo hanlivého jazyka alebo správania.

Obsahom uzavretej spotrebiteľskej zmluvy v tiesni a pod hrozbou neposkytnutia zdravotnej starostlivosti – tzv. Zmluvy o zabezpečovaní služieb a o manažmente pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti je činnosť komplexného manažmentu klienta pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti v Sieti zdravotníckych zariadení ProCare, ktorého úlohou je vykonávať rezervácie voľných termínov poskytnutia zdravotnej starostlivosti Klientovi a v mene Klientov vykonávať objednávky Klientov na poskytnutie Zdravotnej starostlivosti podľa I. článku Zmluvy o zabezpečovaní služieb a o manažmente pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti.

V zmysle ustanovenia § 3, odsek 4.), písmeno a) zákona č. 577/2004 Z. z. neoddeliteľnou súčasťou zdravotného výkonu je aj objednanie poistenca na vyšetrenie vrátane objednania na konkrétny čas.

V zmysle ustanovenia § 44, odsek 1.) zákona č. 577/2004 Z. z. poskytovateľ, s ktorým má zdravotná poisťovňa poistenca uzatvorenú zmluvu podľa osobitného predpisu,30) nesmie požadovať od poistenca úhradu za zdravotnú starostlivosť, ktorá sa plne uhrádza na základe verejného zdravotného poistenia podľa tohto zákona.

30) § 7 zákona č. 581/2004 Z. z.

Polikliniky firmy ProCare, a. s. sú zmluvnými poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti:

ProCare Central / ProSanus, a. s.

ProCare Medissimo / SI Medical, s. r. o.

V zmysle ustanovenia § 3, odsek 3.) zákona č. 250/2007 Z. z. zákona o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov má každý spotrebiteľ právo na ochranu pred neprijateľnými podmienkami v spotrebiteľských zmluvách,1)

1§ 52 až 54 Občianskeho zákonníka.

V zmysle § 53, odsek 4.) zákona 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) sa za neprijateľné podmienky považujú:

písmeno e) umožňujú dodávateľovi, aby spotrebiteľovi nevydal ním poskytnuté plnenie aj v prípade, ak spotrebiteľ neuzavrie s dodávateľom zmluvu alebo od nej odstúpi,

písmeno t) požadujú od spotrebiteľa plnenie za službu, ktorej poskytnutie dodávateľom v prevažnej miere nesleduje záujmy spotrebiteľa,

písmeno w) požadujú, aby spotrebiteľ poskytoval alebo poukazoval tretej osobe alebo v prospech tretej osoby akékoľvek plnenie plynúce zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiace so spotrebiteľskou zmluvou, ktoré v prevažnej miere nesleduje jeho záujmy, alebo aby plnil v súvislosti s týmto plnením akékoľvek záväzky tretej osobe

V zmysle § 53, odsek 5.) zákona 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) neprijateľné podmienky upravené v spotrebiteľských zmluvách sú neplatné.

O služby alebo produkty spoločnosti ProCare, a. s. som nikdy záujem neprejavil, vždy ma zaujímalo poskytnutie zdravotnej starostlivosti jej dcérami, a to konkrétne:

ProCare Central / ProSanus, a. s.

ProCare Medissimo / SI Medical, s. r. o.

Všetky tieto uvedené dcéry spoločnosti ProCare, a. s. majú uzatvorenú zmluvu so ZP Dôvera.

V zmysle § 53, odsek 11.) zákona 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) dodávateľ nesmie sám alebo prostredníctvom tretej osoby ponúkať, vyžadovať, dojednávať, uzavierať, alebo sprostredkovať uzavretie zmluvy, ktorá súvisí so spotrebiteľskou zmluvou a ktorej predmetom je čo i len sčasti plnenie, ktoré je dodávateľ povinný podľa zákona alebo v súlade s povinnosťou odbornej starostlivosti poskytovať spotrebiteľovi aj bez takejto zmluvy.

V zmysle § 54, odsek 2.) zákona 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) v pochybnostiach o obsahu spotrebiteľských zmlúv platí výklad, ktorý je pre spotrebiteľa priaznivejší.

Tieto dcéry spoločnosti ProCare, a. s. podmieňujú poskytovanie zdravotnej starostlivosti úhradou poplatkov ich matke - z obchodného hľadiska, čo je vzhľadom na vyššie uvedené odseky práva klasifikovateľné ako neprijateľná podmienka a spotrebiteľská zmluva je neplatná.

V zmysle § 7, odsek 3.) zákona č. 250/2007 Z. z. zákona o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov za nekalú obchodnú praktiku sa považuje obchodná praktika, ktorá môže podstatne narušiť ekonomické správanie skupiny spotrebiteľov, ktorí sú osobitne zraniteľní z dôvodu ich duševnej poruchy alebo telesnej vady, veku alebo dôverčivosti, spôsobom, ktorý môže predávajúci rozumne predpokladať, sa posudzuje z pohľadu priemerného člena tejto skupiny. Tým nie je dotknutá bežná a oprávnená reklamná praktika, akou je zveličujúce vyhlásenie alebo vyhlásenie, ktoré nie je mienené doslovne.

V zmysle § 9, písmeno c) zákona č. 250/2007 Z. z. zákona o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov za agresívnu obchodnú praktiku sa považuje zneužívanie predávajúcim osobného nešťastia alebo okolnosti, ktoré sú predávajúcemu známe a ktoré sú také vážne, že môžu zhoršiť úsudok spotrebiteľa, na ovplyvnenie rozhodnutia spotrebiteľa so zreteľom na produkt.

Na základe právoplatného rozhodnutia Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny som považovaný za osobu s ťažkým zdravotným postihnutím. Z uvedenej skutočnosti v zmysle vyššie uvedenej legislatívy vyplýva, že patrím do skupiny obzvlášť zraniteľného spotrebiteľa z dôvodu svojho zdravotného handicapu.

Pokiaľ by som nezaplatil nezákonné poplatky, zdravotná starostlivosť by mi nebola poskytnutá ako sa je možné objektívne presvedčiť na skrytých záberoch TV Markíza. Ešte pred nútenou úhradou týchto poplatkov som písomnou formou vyjadril svoj kategorický nesúhlas s ich úhradou.

ProCare mi zabraňuje odstúpiť od tejto zmluvy uzatvorenej v tiesni, zmluva je stále aktívna až do 24. 04. 2017 - viď nižšie dôkazy:

https://filippastorek.blog.sme.sk/c/444778/verejna-vyzva-pre-vedenie-procare-na-vratenie-spatvzatie-pod-hrozbou-ziskaneho-daru.html

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Gašpar prikryl Kočnerovho vyšetrovateľa

Policajný prezident tvrdil, že požiadal prokurátora o správu, aby mohol proti vyšetrovateľovi zakročiť. Prokuratúra takú žiadosť nedostala.

KOMENTÁRE

Ficov zásadný prelom. Alebo ani nie

Sme na priesečníku, keď Ficov prospech a prospech krajiny, sa pretínajú.

SVET

Premiér Fico kráča iným smerom ako Visegrád

Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.


Už ste čítali?