Poisťovňa UNIQA vytvára obrovskú neistotu

Autor: Filip Pastorek | 8.8.2018 o 20:05 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  1606x

Národná banka Slovenska zistila na strane poisťovne závažné nedostatky, UNIQA neoboznámila klienta pri uzatváraní poistnej zmluvy s oceňovacími tabuľkami úrazového poistenia a v písomnej forme ako jej to prikazuje legislatíva.

Ad 1) Šokujúce písomné svedectvo manažéra poisťovne UNIQA zo dňa 21. augusta 2015:

Ad 2) Závažné zistenia Národnej banky Slovenska zo dňa 3. mája 2016 - strana č. 3:

Vážený pán generálny riaditeľ poisťovne UNIQA!

Je až zarážajúce, že do dnešného dňa ste nedokázali odpovedať na jednu jedinú otázku, a to na základe čoho mi UNIQA vypočítala výšku poistného plnenia z poistného rizika „Čas nevyhnutného liečenia“ z poistnej sumy 3 000,- EUR vo výške 10 %, t. j. 300,- EUR ?!!

Poistná zmluva bola uzatvorená 26. januára 2015 so začiatkom poistenia od nasledujúceho dňa, t. j. 27. januára 2015. Súčasťou poistnej zmluvy neboli žiadne oceňovacie tabuľky, čo je jednoznačne zachytené obsahom samotnej poistnej zmluvy. Uvedenú skutočnosť potvrdila aj samotná Národná banka Slovenska ako nezávislý kontrolný orgán dohľadu nad finančným trhom, ktorá zistila na strane Vašej poisťovne závažné nedostatky čo sa týka uzatvárania poistných zmlúv.

Oceňovacie tabuľky mi boli zaslané až 21. augusta 2015 (vyššie je zverejnený listinný dôkaz pre objektívnosť) – čiže oceňovacie tabuľky ste poskytli v rozpore s ustanoveniami § 792a odsek 2.) písmeno a) a § 792a odsek 4.) Občianskeho zákonníka ako napokon aj konštatuje samotná Národná banka Slovenska vo výsledku jej šetrenia zo dňa 03. 05. 2016. Uvedená skutočnosť znamená že žiadna z oceňovacích tabuliek nie je súčasťou poistnej zmluvy, ktorá bola uzatvorená ešte 26. januára 2015.

Oceňovacie tabuľky ste mi zaslali 21. augusta 2015 úplne zbytočne, pretože poistná zmluva bola uzatvorená ešte 26. januára 2015!!! Oceňovacie tabuľky, ktoré ste mi zaslali 7 mesiacov od uzatvorenia poistnej zmluvy sú právne bezvýznamné a prakticky a ani právne na ne nemožno prihliadnuť.Vzhľadom k tomu, že ste mi neposkytli oceňovacie tabuľky v súlade so zákonom, t. j. v čase uzatvorenia poistnej zmluvy a v písomnej forme čo potvrdila samotná Národná banka Slovenska, súčasťou poistnej zmluvy nie sú a nie je prakticky a ani právne možné podľa nich vypočítať výšku poistného plnenia.

V poistnej zmluve ste sa dohodli na poistnom krytí poistného rizika „Čas nevyhnutného liečenia“ vo výške 3 000,- EUR, pričom v poistnej zmluve nie je nijak obmedzený nárok na toto plnenie v prípade poistnej udalosti, ktorú ste uznali. Keďže ste už priznali a vyplatili sumu 300,- EUR (10 % z poistnej sumy), ostáva Vám ešte doplatiť sumu 2 700,- EUR (zvyšných 90 %). Verím, že tak čoskoro spravíte!!!

Z právneho hľadiska nemožno od poistenca žiadať, aby sa uspokojil s výškou poistného plnenia obmedzenou rozsahom oceňovacej tabuľky s ktorou nebol v čase uzatvorenia poistnej zmluvy oboznámený, nakoľko zo strany poistenca nemohlo dôjsť k vyjadreniu súhlasu s jej obsahom.

Prečo klamete, že som podľa Vás bol v čase uzatvorenia poistnej zmluvy oboznámený s oceňovacími tabuľkami??!! Vyššie zverejňujem e-mail poisťovacieho manažéra z pobočky v Trenčíne zo dňa 21. augusta 2015 !!!

Vašej doterajšie odpovede k tejto kauze so vyhýbavé, odpovedzte preto jednoznačne na otázku na základe čoho ste vypočítali výšku poistného plnenia z poisteného rizika „Čas nevyhnutného liečenia“ vo výške 10 %, keď súčasťou poistnej zmluvy uzatvorenej 26. januára 2015 nie sú žiadne oceňovacie tabuľky??!!

Postoj poisťovne UNIQA k tejto situácii je veľmi nezodpovedný, alibistický čo vytvára obrovskú neistotu pre samotného klienta. Poisťovňa UNIQA ako zmluvná strana poistnej zmluvy je povinná sa riadiť výlučne obsahom poistnej zmluvy ako účastníka právneho vzťahu a oceňovacie tabuľky nie sú súčasťou predmetnej poistnej zmluvy!!! 

Keďže ste už priznali a vyplatili sumu 300,- EUR (10 % z poistnej sumy), ostáva Vám ešte doplatiť sumu 2 700,- EUR (zvyšných 90 %). Budem čakať na zvyšný nárok môjho poistného plnenia.

V zmysle ustanovenia § 52, odsek 1.) zákona č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára dodávateľ so spotrebiteľom.

V zmysle ustanovenia § 54, odsek 2.) zákona č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) v pochybnostiach o obsahu spotrebiteľských zmlúv platí výklad, ktorý je pre spotrebiteľa priaznivejší.

V zmysle ustanovenia § 788, odsek 4.) zákona č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) v poistnej zmluve sa možno od poistných podmienok odchýliť len v prípadoch v nich určených. V iných prípadoch sa možno odchýliť, len pokiaľ je to na prospech poisteného.

Záverom by som chcel vyjadriť obrovskú vďaku Národnej banke Slovenska, ktorá sa veľmi dôkladne venovala šetreniu môjho podnetu a taktiež aj za prejavenú ochranu finančného spotrebiteľa. Výsledok šetrenia môjho podnetu zo dňa 3. mája 2016 je spracovaný veľmi precízne a vysoko kvalifikovane, preto sa v celom jeho rozsahu pridŕžam argumentácie Národnej banky Slovenska ako nezávislého kontrolného orgánu dohľadu nad finančným trhom.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Ututlané dejiny československého fetu

Pred novembrom 1989 u nás fetovali desaťtisíce ľudí.

PLUS

Hundertwasser bol bláznivejší než jeho pestrofarebné domy

Na jeho originálne budovy sa chodia pozerať milióny ľudí.


Už ste čítali?