Poisťovňa UNIQA ignoruje fakty a písomné vyjadrenie vlastného manažéra

Autor: Filip Pastorek | 18.9.2018 o 19:41 | (upravené 19.9.2018 o 19:50) Karma článku: 2,60 | Prečítané:  1055x

Národná banka Slovenska zistila na strane poisťovne závažné nedostatky, UNIQA neoboznámila klienta pri uzatváraní poistnej zmluvy s oceňovacími tabuľkami úrazového poistenia a v písomnej forme ako jej to prikazuje legislatíva.

Písomné vyjadrenie manažéra poisťovne UNIQA z 21. augusta 2015:

Poistnú zmluvu som uzatvoril 26. januára 2015 so začiatkom poistenia od nasledujúceho dňa, t. j. 27. januára 2015. Súčasťou poistnej zmluvy neboli žiadne oceňovacie tabuľky, čo je jednoznačne zachytené obsahom samotnej poistnej zmluvy. Ako sa môže každý objektívne presvedčiť, oceňovacie tabuľky mi boli preukázateľne poskytnuté až 21. augusta 2015, až po poistnej udalosti, ku ktorej došlo 9. februára 2015Uvedenú skutočnosť potvrdila aj samotná Národná banka Slovenska ako nezávislý kontrolný orgán dohľadu nad finančným trhom, ktorá zistila na strane poisťovne UNIQA závažné nedostatky v súvislosti s uzatváraním poistných zmlúv.

Závažné zistenia Národnej banky Slovenska, výsledok z 3. mája 2016 - strana č. 3:

V poistnej zmluve som mal poistených niekoľko rizík, medzi nimi aj tzv. "Čas nevyhnutného liečenia". Toto riziko som mal v poistnej zmluve poistené na sumu 3 000,- EUR. Zdôrazňujem, že súčasťou poistnej zmluvy neboli žiadne oceňovacie tabuľky, ktoré by akýmkoľvek spôsobom upravovali / obmedzovali výšku poistného plnenia v prípade vzniku poistnej udalosti čo potvrdila aj samotná Národná banka Slovenska ako nezávislý kontrolný orgán dohľadu nad finančným trhom.

Ja sa pýtam, na základe čoho poisťovňa UNIQA vypočítala poistné plnenie vo výške 10 %, t. j. 300,- EUR ???

Ako vyplýva z obsahu poistnej zmluvy, zo zistení Národnej banky Slovenska a do tretice rovnako tak aj z písomného vyjadrenia poisťovacieho manažéra, ktorý v mene poisťovne so mnou uzatvoril poistnú zmluvu, súčasťou poistnej zmluvy nie sú žiadne oceňovacie tabuľky !!!

 

Milí čitatelia,

poisťovňa UNIQA mi opakovane tvrdí, že som bol odškodnený v súlade s poistnou zmluvou. Lenže moja poistná zmluva neobsahuje žiadne oceňovacie tabuľky, teda na základe čoho UNIQA vypočítala poistné plnenie vo výške 10 % (300,- EUR) ???!!!

Musím priznať, že väčšiu arogantnosť a alibizmus som ešte nezažil.

Milí čitatelia,

predstavte si, že si v tejto poisťovni kúpite poistenie, za ktoré platíte nemalé peniaze. Nedajbože sa Vám stane poistná udalosť a poisťovňa UNIQA hrubo poruší Vaše spotrebiteľské práva a vyplatí Vám iba zlomok sumy, na ktorú máte právny nárok v zmysle poistnej zmluvy. Obrátite sa na Národnú banku Slovenska, ktorá Vám dá za pravdu a postaví sa na Vašu stranu ako tomu bolo v mojom prípade a ešte k tomu Vám aj manažér poisťovne písomne potvrdí nedostatky na strane poisťovne a vedenie poisťovne UNIQA Vám napriek tomu napíše, že všetko je v súlade s poistnou zmluvou.

Vážení čitatelia,

posúďte sami postoj poisťovne UNIQA. Táto poisťovňa do dnešného dňa nedokázala nielen mne, ale ani Národnej banke Slovenska podložiť svoje tvrdenia.

Poisťovňa UNIQA mi dlhuje poistné plnenie vo výške 2 700,- EUR. Mala mi vyplatiť sumu 3 000,- EUR, no vyplatila iba 10% (300,- EUR).

Súčasťou poistnej zmluvy, ktorá medzi zmluvnými stranami, teda poistníkom - v tomto prípade zároveň aj poisteným (ja) a poistiteľom (UNIQA) zakladá práva a povinnosti, neboli žiadne oceňovacie tabuľky, ktoré by akokoľvej upravovali / obmedzovali výšku nároku na poistné plnenie, preto UNIQA v takomto prípade je z právneho hľadiska povinná poskytnúť poistné plnenie v prípade vzniku poistnej udalosti vo výške zmluvne dojednaného poistného krytia = poistnej sumy, teda 3 000,- EUR v prípade vzniku škodovej udalosti, ktorá sa v zmysle poistnej zmluvy považuje za poistnú udalosť. Vzhľadom k tomu, že UNIQA uznala škodovú udalosť za poistnú udalosť, je povinná priznať a vyplatiť z poistného rizika "Čas nevyhnutného liečenia" poistné plnenie vo výške 3 000,- EUR.

Túto sumu je UNIQA povinná vyplatiť preto vo výške 3 000,- EUR, lebo súčasťou poistnej zmluvy nie sú žiadne oceňovacie tabuľky, ktoré by akokoľvek upravovali / obmedzovali výšku nároku na toto poistné plnenie. Vzhľadom k tomu, že UNIQA už priznala a vyplatila 10 %, t. j. 300 EUR, je povinná ešte doplatiť sumu 2 700,- EUR (teda zvyšných 90 % z poistnej sumy).

Vážení čitatelia,

verím, že sa pri výbere vhodnej poisťovne pre Vás rozhodnete správne. Predpokladám, že vo Vašom prípade sa nestane to čo mne, že aj keď sa na Vašu stranu postaví Národná banka Slovenska, tak poisťovňa Vás bude naďalej ignorovať.

Je však zrejmé, že poisťovňa UNIQA nemá úctu ani k vlastnému manažérovi, ktorého písomne vyjadrenie taktiež ignoruje a doposiaľ sa k nemu nijak nevyjadrila.

Na záver trochu matematiky:

Poistnú zmluvu som uzatvoril 26.01.2015 so začiatkom poistenia od nasledujúceho dňa, t. j. 27.01.2015; oceňovacie tabuľky mi boli preukázateľne poskytnuté až 21.08.2015 - viď vyššie e-mail manažéra poisťovne UNIQA.

Povedzte, používajú v poisťovni UNIQA vôbec kalendár, keď mi stále tvrdia, že pri uzatváraní poistnej zmluvy mi boli poskytnuté oceňovacie tabuľky ???!!!

Túto matematiku zákonite zvládne každý prvák základnej školy.

Správna odpoveď:

oceňovacie tabuľky mi boli poskytnuté až 7 mesiacov po uzatvorení poistnej zmluvy

Vážení čitatelia,

budem Vás informovať, či sa zástupcovia tejto poisťovne pozrú do kalendára a budú rešpektovať zistenia Národnej banky Slovenska a písomné vyjadrenie vlastného manažéra, ktorý sa taktiež postavil na moju stranu. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Ľudia sa postavili developerovi. Nechcú ďalšie obchody

Pred 15 rokmi ľudia tlieskali nákupným centrám. Dnes už nie, tvrdí investor.


Už ste čítali?